* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

sobota 21. októbra 2017

Dech - Sarah Crossan (recenzia)

*Môj obsah*
Na začiatok asi treba prezradiť, že ide o Fantasy knihu, ako ste už asi z obálky postrehli. Obsah knihy Dech bol naozaj iný ako som čakala no bolo to spojené s dobrodružstvom a to tej knihe pridalo viac napínavosti. Celé sa to točí hlavne okolo 3 postáv. Quinn (chlapec), Bea a Alina. Žijú vlastne vo

svete, v ktorom si za kyslík a vlastne za život musia platiť. A len privilegovaní si môžu kyslík zaplatiť aj za cvičenie, či behanie. Ich ochrana je kupola - Kapsula ako to volali. Keby z nej vyšli a nadýchli sa vonkajšieho vzduchu udusili by sa, pretože vonku vzduch obsahuje možno len 6% kyslíka a nie sú tam stromy. Tých je len pár v Kapsuli. Zatiaľ čo ministri a firma Dech do kapsule vpúšťajú umelý vzduch.
Ľudia majú taktiež zakázané pestovať v dome rastliny a stromy, ale to by bolo dosť o Kapsuli. Čo dôležité sa stane ďalej je, že Alina zistí, že do Kapsule pumpujú vzduchu viac ako je potrebné a snažia sa, aby ľudia boli závislí na vysokom percente kyslíka. Zatiaľ čo by sa ich pľúca dokázali prispôsobiť aj percentu kyslíka, ktoré je vonku.. tým 6%-tám.

A tak sa vydajú von z kapsule pričom pôjdu za Odbojom-skupinou ľudí, ktorý odišli a naučili sa dýchať vonku.
Možno to bolo napísané veľmi zložito a nezrozumiteľne, no kto máte radi Fantasy knihy určite si to prečítajte. Keď som to pochopila ja, tak to pochopíte aj vy. A potom mi možno ešte poďakujete :).
*Obálka*
Popravde? Naozaj, keď som videla tú obálku, uznala som, že je krásna. Aspoň mne sa páčila. No keď som videla, že je na nej nejaká pologuľa :D (domyslela som si že je to kupola), tak sa mi do nej púšťať nechcelo. Po dlhom presviedčaní mojich starších sestier, že si mám Dech prečítať som ju nakoniec zobrala a áno, keďže píšem recenziu, prečítala som ju. A bolo to naozaj dobré rozhodnutie. Ale o tom neskôr.
*Hlavné postavy*
Ako som už spomenula, hlavné postavy boli 3. Najviac záhadná mi asi prišla Alina, pretože kým nepovedala, kto je, čo sa deje.. nevedela som, čo si o nej mám myslieť. No nakoniec sa zistilo, že ona všetko o tom klamstve s kyslíkom vie a je proti tomu. Patrí k Odboju a snaží sa kradnúť sadenice, aby ich mohla odviezť ľuďom, ktorí sú vonku. Potom by mohli pestovať stromy. Hoci je Alina trošku necitlivá, je skôr odvážna. No neskôr zoškrabe ten plášť a vy zistíte, že dokáže byť aj empatická.
Quinn je chlapec, ktorí zo začiatku ani sám nevie, čo chce. No neskôr na to príde a bude za to bojovať. Jeho otec je generálom firmy Dech, a keď Quinn zistí, čo všetko robí, už s nim nechce mať nič spoločné.
Zatiaľ čo Bea a jej rodičia nie sú veľmi bohatí, tak Quinn áno. Ten si platí aj vzduch na behanie, či cvičenie a snaží sa dať čo najviac aj jeho kamarátke Bee. To, čo by si ona nemohla dovoliť. Bea je citlivé dievča, ktoré sa nebojí vyjadriť svoj názor. Niekdy sa obáva, že ju Quinn má rád iba ako kamarátku, no ona jeho nie. No Bea zistí, že sa zaľúbil do Aliny.. a to ju celkom zničí. No to nieje koniec príbehu, ale zvyšok sa dozviete v knihe.

*Moje pocity*
Moje pocity z tejto knihy boli ako inak, pozitívne. Keďže mám rada fantasy a dobrodružne žánre, aj táto kniha mi úplne sadla. Musím sa priznať, že som sa pri nej aj trošku bála, a to len obyčajnej maličkosti, keďže som to čítala večer :D. No vyskytla sa tam aj menšia romantika, a pri tých častiach som sa len rozplývala. Takže by som to odporučila aj tým, ktorý čítajú romantické knihy. Kombináciu týchto troch žánrov úplne milujem, takže kniha Dech bola úžasná. A tie moje obavy na začiatku boli zbytočné.

Kniha mala okolo 300 strán, a keďže nie som veľký knihomoľ trvalo mi knihu prečítať asi mesiac. A z toho nie som veľmi nadšená. No koniec sa skončil celkom otvorene, a tak som hneď začala čítať aj druhú časť Vzdor, takže sa môžete tešiť na ďalšiu recenziu :).
*Moje hodnotenie*
Nechcela by som knih vždy len chváliť, snažila som sa  na tejto knihe nájsť aj niečo negatívne.
 No autorka Sarah Crossan si s touto knihou dobre poradila a ja som žiadne chyby nenašla.